First impression Kruidvat Tea Tree verzorgingslijn


Ik ben volgens mij niet de enige tiener die regelmatig last heeft van puistjes en/of acné. Het is een must om elke dag je gezicht goed te reinigen, maar soms kan het wel wat extra verzorging gebruiken. In de Tea Tree producten van Kruidvat zit, zoals de naam al zegt, tea tree (olie) verwerkt. Het is gebleken dat deze olie kalmerend en ontstekingsremmend werkt voor je huid, vooral puistjes zou het goed kunnen 'bestrijden'. In dit artikel geef ik mijn eerste indruk van de producten in deze lijn.

Ik, als 14 jarig meisje, heb regelmatig last van een aantal puistjes en pukkels. Natuurlijk vind ik dit afschuwelijk en heb dan ook al veel dingen geprobeerd om ze weg te krijgen. Ik hoorde een tijdje geleden van tea tree olie en wilde dit heel graag uitproberen en toen kwam ik deze verzoringslijn van de Kruidvat tegen.

Tea tree olie is zoals de naam al zegt olie uit een theeboom. Het word onder andere gebruikt voor verkoudheid, doden van bacteriën en schimmels, pigment vlekjes, maar het meest als bestrijding tegen puistjes. Tea tree is namelijk ook ontstekingsremmend.


Ik moet alle producten nog testen, in dit artikel geef ik mijn 'first impression'. De reinigingslotion is zoals de naam zegt, een reinigingsproduct. Iets wat niet kan missen in je night routine. De flacon vind ik afschuwelijk maar dat is niet het belangrijkste. Alle producten uit de lijn vind ik persoonlijk niet een hele fijne geur hebben, maar als ze goed hun werk doen dan vind ik dat niet zo'n probleem. Als ik de reviews over dit product lees, dan krijg ik zin om hem te gebruiken, ik ben heel benieuwd of hij zal bevallen!




Deze dag en nachtcremè ziet er op het eerste gezicht goed uit. De substantie is niet te dik wat ik wel prettig vind, ook dit heeft een sterke geur wel erg rustgevend dus hij lijkt me fijn voor het slapen gaan.




Deze scrub lijkt me een hele fijne nieuwe must have voor in mijn dagelijkse routine. Hij voelt niet te ruw aan en is niet te dik, deze ga ik met plezier testen!


Als laatste het product waar ik het meest benieuwd naar ben: de behandelingsolie. Zoals je op de foto kunt zien zit de olie in een flesje en moet je het op je huid aanbrengen met een pipet (dit kan uiteraard ook op een wattenschijfje). Ik ben heel benieuwd of hij geschikt is voor mijn huid en daadwerkelijk mijn puistjes zal verminderen of zelfs zal laten verdwijnen.

Over een maand ongeveer komt op mijn site een review van deze verzorgingslijn, in dat artikel zal ik alle prijzen vermeldden en hoe je de producten moet gebruiken.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb de dagdromen hiervan, ik vind hem heel lekker ruiken maar je moet er maar van houden!
    Liefs, Tesa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de olie ook een tijdje gebruikt! Op het begin helpt het wel een beetje, maar na een tijdje hielp het helemaal niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de scrub en een tijdje geleden heb ik de dag & nacht crème ook gebruikt. Beide erg fijn in gebruik alleen ik zag niet écht duidelijk verschil waardoor ik ze niet opnieuw kocht. Er zijn inderdaad veel positieve reviews, misschien toch maar weer een keertje kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een fijn product, je hebt alles goed beschreven en je schrijfstijl is leuk! Ik vind de lay-out van je blog echt onzettend mooi en je foto's zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit product goed beschreven! Ik zal er eens naar kijken :)

    Liefs,
    Hazal
    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen